Direct naar content
RADAR Discriminatie melden
Discriminatie melden

Open brief voor sociale verbondenheid

RADAR is een van de 27 stichtingen, maatschappelijke organisaties en bekende Rotterdammers die onderstaande open brief  ‘namens de samenleving’ hebben ondertekend. In de open brief aan de Rotterdamse gemeenteraad wordt opgeroepen tot sociale verbondenheid en het aanpakken van armoede en kansenongelijkheid in Rotterdam.  Lees de brief hieronder.

Brief namens de samenleving voor sociale verbondenheid

De stad heeft een daadkrachtig bestuur nodig met oog voor alle Rotterdammers en de vele noden waarmee Rotterdammers geconfronteerd worden.

Dit is hét moment

Wij, ondertekenaars van deze open brief aan de Rotterdamse politiek, zijn van mening dat dit het moment is voor het stadsbestuur om die noden krachtig, doortastend en met volle overtuiging op te pakken en de armoede en kansenongelijkheid te keren.

Dringend appel

De Rotterdamse samenleving raakt ook meer verdeeld. Polarisatie drijft Rotterdammers uiteen. Het is daarom dat wij een dringend appel doen op de Rotterdamse raad om te kiezen voor een politiek van verbinding.

Een coalitie die schouder aan schouder staat

Wij willen zelf ook een coalitie aangaan. Een coalitie met al die partijen in de raad van Rotterdam die bruggen willen bouwen en die schouder aan schouder met alle Rotterdammers de sociale verbondenheid willen vergroten.

Ondertekend door:
RADAR