Direct naar content
RADAR Discriminatie melden
Discriminatie melden

Wat gebeurt er met mijn melding?

Heb je aangegeven dat je advies en ondersteuning wilt? Dan nemen onze klachtbehandelaars binnen 2 werkdagen contact met je op.

Het is belangrijk dat de klachtbehandelaar een goed beeld heeft van jouw situatie. De klachtbehandelaar vraagt naar wat je is overkomen en stelt aanvullende vragen. Dit kan telefonisch, per e-mail of in een persoonlijk gesprek.

Samen overleggen jullie over welke vervolgstappen het beste zijn in jouw situatie. De klachtbehandelaar onderneemt geen stappen zonder dit met jou af te stemmen. 

Alle meldingen die we binnen krijgen worden geregistreerd in het landelijk registratiesysteem ADV-net. Meldingen worden gebruikt voor rapportages over discriminatie. Jouw persoonsgegevens blijven altijd vertrouwelijk. Wij delen jouw gegevens niet met derden. 

Anoniem melden kan ook. Je melding wordt wel meegenomen in rapportages, maar we kunnen bij een anonieme melding geen ondersteuning bieden.

In alle gevallen geldt:

  • Wij behandelen jouw meldingen vertrouwelijk.
  • Wij delen geen persoonsgegevens met derden.
  • Wij ondernemen alleen stappen in overleg met jou.

Publicaties

Word jij gediscrimineerd?

Onze gespecialiseerde klachtbehandelaars kunnen een luisterend oor bieden en helpen om jouw situatie te verbeteren.