Direct naar content
RADAR Discriminatie melden
Discriminatie melden

Heb je een klacht over de dienstverlening van RADAR?

RADAR zet zich in om jouw vraag en contact met de organisatie zo goed mogelijk te behandelen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over een dienstverlening en/of contact met een medewerker van RADAR. Wat kun je in dat geval doen?

  1. Ga in gesprek met de betrokken medewerker en geef aan wat je ervaring en klacht is. Je kunt samen op zoek gaan naar een oplossing.
  2. Mocht het gesprek met de medewerker geen oplossing bieden, vraag dan om een gesprek met de leidinggevende van de medewerker. Je kunt in contact komen met de betreffende leidinggevende door te bellen naar 010-4113911. De leidinggevende gaat samen met jou en de RADAR medewerker op zoek naar een manier om de klacht  naar tevredenheid te behandelen.
  3. Wanneer een gesprek je onvrede niet wegneemt of als er geen gesprek mogelijk is, dan kun je een officiële klacht indienen bij de directeur van RADAR. Je kunt je brief of mail sturen naar:
    – Stichting RADAR, t.a.v. de directeur, Postbus 1812, 3000 BV Rotterdam.
    [email protected] t.a.v. de directeur.

Wat moet er minimaal in de klachtbrief/mail staan:

  1. Je naam
  2. Je contactinformatie zoals een telefoonnummer waarop je goed te bereiken bent;
  3. Datum waarop je de klacht indient
  4. De naam van de persoon waar de klacht over gaat
  5. Korte omschrijving van de klacht, per wanneer de klacht speelt en wat je reeds hebt ondernomen om je klacht kenbaar te maken.

Mondeling indienen

Mocht je vanwege fysieke of andere persoonlijke beperkingen niet in staat zijn jouw klacht schriftelijk in te dienen, dan kun je met de directeur-bestuurder een afspraak maken bij een RADAR-vestiging bij jou in de buurt om de klacht mondeling in te dienen.

Wat gebeurt er met je klacht?

Binnen 2 weken na versturen van je klacht, krijg je een bewijs van ontvangst van je klacht. De directeur heeft daarna maximaal 6 weken de tijd om jouw klacht te (laten) onderzoeken. Tijdens het onderzoek bestaat de mogelijkheid dat er contact met je wordt opgenomen en/of dat word je uitgenodigd voor een gesprek.

Uiterlijk tien weken na ontvangst van je klacht ontvang je een inhoudelijke reactie op jouw klacht van de directeur.

Neemt RADAR alle klachten in behandeling?

Alle klachten worden in behandeling genomen mits ze voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • De ervaring waarover de klacht gaat, speelde in het afgelopen jaar.
  • De klacht heeft geen betrekking op wettelijke regels en beleid.

Klacht tegen directeur van RADAR

Als jouw klacht gericht is tegen de directeur van RADAR, dan kun je je brief richten aan de raad van toezicht van RADAR. Gebruik dan dezelfde adresgegevens. Stichting RADAR, t.a.v. raad van toezicht, Postbus 1812, 3000  BV Rotterdam. Of stuur een e-mail naar: [email protected]

De hiervoor beschreven klachtenprocedure en termijnen is ook in dit geval van toepassing. De voorzitter van de raad van toezicht is in dit geval de formele opdrachtgever van de inzet van de te voeren klachtenprocedure.